Jak możemy Ci pomóc?

Szukanie wg kategorii

Kto i w jaki sposób może zwrócić przesyłkę do nadawcy?

Zwrot przesyłki do nadawcy jest dodatkowo płatny i według cenników przewoźników wynosi równowartość opłaty podstawowej za przesyłkę. Abyśmy mogli zlecić przewoźnikowi dyspozycję, na saldzie w serwisie musisz mieć środki na pokrycie kosztu usługi - upewnij się zatem, czy je masz.

Określenie Opłata podstawowa oznacza koszt przesyłki, który w zależności od przewoźnika obejmuje albo cenę bazową przesyłki, albo cenę bazową wraz z opłatą za usługi dodatkowe (np. opłatą za element niestandardowy, za dużą paczkę lub doręczenie na adres prywatny) czy ubezpieczenie.

Koszt przesyłki do zwrotu możesz łatwo wyliczyć na dwa sposoby: 
  1. W Kalkulatorze wpisz parametry swojej przesyłki (te same, co w pierwotnym zamówieniu), ale bez zaznaczania usług dodatkowych z prawej kolumny. Kwoty, które ukażą się na dole strony będą opłatami podstawowymi.
  2. Po zalogowaniu do konta, przejdź do zakładki Zamówione i przy przesyłce, którą chcesz zwrócić, kliknij opcję Zwróć do Nadawcy. System przekieruje Cię do wypełnionego formularza zamówienia, w sekcji Usługi dodatkowe odznacz ewentualne usługi, wówczas kwoty wskazane na dole strony będą opłatami podstawowymi.

Jeśli Klient chce zlecić zwrot do Nadawcy, musi wykonać następujące kroki:

  1. Zalogować się do swojego konta.
  2. Przejść do zakładki Zamówione.
  3. Kliknąć na wiersz z wybraną przesyłką, aby przejść do jej szczegółów, gdzie znajdzie opcję "Zmień adres dostawy".
 
Po kliknięciu opcję pojawi się informacja o koszcie zwrotu i informacja o konieczności potwierdzenia. 


Po zatwierdzeniu i opłaceniu dyspozycji w szczegółach przesyłki pojawi się stosowna adnotacja o zwrocie do Nadawcy. Pamiętaj, że samo zlecenie nie stanowi gwarancji realizacji usługi. Dyspozycja zwrotu do Nadawcy kierowana jest do firmy kurierskiej. Klient zostanie poinformowany mailowo o przebiegu sprawy. W sytuacji, gdy zwrot do Nadawcy nie dojdzie do skutku, wpłacone środki zostaną zwrócone na wirtualne saldo w serwisie.


Wyjątki dotyczące zwrotu do Nadawcy:
  1. W przypadku przewoźnika UPS opcja zwrotu do Nadawcy pojawia się dopiero po pierwszej nieudanej próbie doręczenia przesyłek zarówno w przypadku paczek krajowych jak i międzynarodowych. 
  2. W przypadku przewoźnika GLS zwrot do Nadawcy może odbyć się wyłącznie po pierwszej nieudanej próbie doręczenia paczki.

Jak określa sama nazwa usługi, zwrot przesyłki do nadawcy może nastąpić wyłącznie pod pierwotny adres, z którego była ona nadawana. Przekierowanie jej pod inny adres jest traktowane jak usługa przeadresowania, o której dowiesz się więcej w pytaniu: Jak przeadresować przesyłkę? Jak zmienić adres odbiorcy?

Przesyłka paczkomatowa (Inpost) zwracana jest pod adres nadawcy podany w zamówieniu lub do oddziału InPost, zlokalizowanego najbliżej nadawcy. Przesyłka zwrotna nie jest umieszczana w paczkomacie.

Czy ten artykuł był pomocny?
Dziękujemy za opinię.

0 / 280

Dziękujemy za opinię.
Dziękujemy za sugestię.

Skontaktuj się z nami

Nasz Dział Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 - 16:00.

Napisz do nas

O co chcesz nas zapytać?

Cenę przesyłki możesz sprawdzić samodzielnie w Cenniku. Jeżeli masz dodatkowe pytania, podaj w wiadomości dokładną wagę i wymiary (długość, szerokość, wysokość) przesyłki oraz kod pocztowy nadawcy i odbiorcy.
Jeżeli planujesz wysyłać większą liczbę paczek, zapytaj o ofertę. Wiadomość z tym tematem trafi do działu handlowego.

Dodaj Kolejny załącznik (opcjonalnie)
Wybierz pliki z dysku. Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar

Jeśli Twoja sprawa dotyczy konkretnych przesyłek, koniecznie podaj ich numery. Pole możesz pominąć w przypadku pytań ogólnych.

Nie można załączyć plików:

Możesz przesłać 10 plików do 5 MB każdy. Dopuszczalne rozszerzenia: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar

Upuść pliki, aby je załączyć.

Możesz przesłać maksymalnie 10 plików w formacie jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip lub rar
o maksymalnym rozmiarze 5 MB każdy.

Poznaj nasz zespół Obsługi Klienta

Monika
Michał
Anna
Ewelina
Monika
Marzena
Oskar
Sylwia
Mateusz
Aleksandra
Aneta
Magdalena
Robert
Małgorzata
Daria
Marcin
Kamila
Ewelina
Dawid
Marta
Ireneusz
Rafał
Agnieszka
Sylwia
Paulina
Karolina
Natalia
Magdalena
Kamil
Artur
Agata
Julita
Patrycja
Łukasz
Norbert
Aleksandra
Ewa
Łukasz
Anna
Sylwia
Aleksandra
Martyna
Grzegorz
Joanna
Angelika
Magdalena
Arkadiusz
Anna
Wiktoria
Martyna
Paulina
Paulina
Paulina
Natalia
Kinga

Furgonetka używa plików cookie. Korzystając z serwisu, wyrażasz zgodę na ich przechowywanie. Rozumiem