How can we help you?

Kto i w jaki sposób może zwrócić przesyłkę do nadawcy?

Zwrot przesyłki do Nadawcy jest dodatkowo płatny i według cenników przewoźników wynosi równowartość opłaty podstawowej za przesyłkę. 

Określenie Opłata podstawowa oznacza koszt przesyłki, który w zależności od przewoźnika obejmuje albo cenę bazową przesyłki, albo cenę bazową wraz z opłatą za usługi dodatkowe (np. opłatą za element niestandardowy, za dużą paczkę lub doręczenie na adres prywatny) czy ubezpieczenie.

Koszt przesyłki do zwrotu możesz łatwo wyliczyć na dwa sposoby: 
  1. W Kalkulatorze wpisz parametry swojej przesyłki (te same, co w pierwotnym zamówieniu), ale bez zaznaczania usług dodatkowych z prawej kolumny. Kwoty, które ukażą się na dole strony, będą opłatami podstawowymi.
  2. Po zalogowaniu do konta przejdź do zakładki Zamówione i przy przesyłce, którą chcesz zwrócić, kliknij opcję "Dodaj podobną". System przekieruje Cię do wypełnionego formularza zamówienia, w sekcji Usługi dodatkowe odznacz ewentualne usługi, wówczas kwoty wskazane na dole strony będą opłatami podstawowymi.

Jeśli Klient chcesz zlecić zwrot do Nadawcy, musisz wykonać następujące kroki:

  1. Zalogować się do swojego konta.
  2. Przejść do zakładki Zamówione.
  3. Kliknąć w wiersz z wybraną przesyłką, aby przejść do jej szczegółów, gdzie znajdzie opcję "Zwróć przesyłkę".
 
Po kliknięciu opcji pojawi się informacja o koszcie zwrotu i konieczności potwierdzenia. System przeliczy koszt usługi zgodnie z Cennikiem i skieruje Cię do dokonania płatności.


Po zatwierdzeniu i opłaceniu dyspozycji w szczegółach przesyłki pojawi się stosowna adnotacja o zwrocie do Nadawcy. Pamiętaj, że samo zlecenie nie stanowi gwarancji realizacji usługi. Dyspozycja zwrotu do Nadawcy kierowana jest do firmy kurierskiej. Zostaniesz poinformowany mailowo o przebiegu sprawy. W sytuacji, gdy zwrot do Nadawcy nie dojdzie do skutku, wpłacone środki zostaną zwrócone na wirtualne saldo w serwisie.


Wyjątki dotyczące zwrotu do Nadawcy:
  1. W przypadku przewoźnika UPS opcja zwrotu przesyłki pojawia się dopiero po pierwszej nieudanej próbie doręczenia przesyłek zarówno w przypadku paczek krajowych, jak i międzynarodowych. 
  2. W przypadku przewoźnika GLS zwrot do Nadawcy może odbyć się wyłącznie po pierwszej nieudanej próbie doręczenia paczki.
  3. W przypadku przewoźnika Sp Express (SPX) zwrot przesyłki do Nadawcy można zlecić tylko na etapie krajowym, zanim paczka trafi do magazynu Sp Express (SPX). Po tym czasie nie ma możliwości wstrzymania transportu z jednoczesnym zawróceniem przesyłki.

Jak określa sama nazwa usługi, zwrot przesyłki do Nadawcy może nastąpić wyłącznie pod pierwotny adres, z którego była ona nadawana. Przekierowanie jej pod inny adres jest traktowane jak usługa przeadresowania, o której dowiesz się więcej w pytaniu: Jak przeadresować przesyłkę? Jak zmienić adres odbiorcy?

Przesyłka nadana w punkcie lub automacie paczkowym zwracana jest dokładnie do tego samego automatu paczkowego lub punktu, w którym została nadana (dotyczy InPost oraz Orlen Paczka).

Was this article helpful?
Thank you for the feedback.

0 / 280

Thank you for the feedback.
Thank you for the suggestion.

Contact us

Our Customer Service Department works from Monday to Friday 8:00 - 16:00.

What do you want to ask about?

You can check the shipping price yourself in the Pricelist. If you have additional questions, please provide the exact weight and dimensions (length, width, height) of the parcel and postal code of the sender and recipient.
If you plan to send more packages, ask for an offer. A message with this topic will go to the sales department.

Add next attachment (optional)
or drag here
Select files from disk. You can upload 10 files up to 5 MB each. Allowed file extensions: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar

If your case concerns specific shipments, please provide their numbers. You can skip the field in case of general questions.

Could not attach files:

You can upload 10 files up to 5 MB each. Allowed file extensions: jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip, rar

Drop files to attach them

You can upload up to 10 files in jpg, jpeg, png, gif, pdf, eml, txt, ps, doc, docx, odt, csv, zip or rar format with a maximum size of 5 MB each.

Call us if you have a company account and prefer telephone contact.

If you have a private account, use the contact form above.

Furgonetka uses cookies files. By using the website you agree to their storage. I accept